La comunicación horizontal en la creación de una campaña de valores

La comunicación horizontal en la creación de una campaña de valores

Authors

  • Fernando Guerrero Maruri Universidad Federal de Pelotas

DOI:

https://doi.org/10.29019/tsafiqui.v12i19.1105

Keywords:

Horizontal communication, strategic communication, campaign, values, organizational

Abstract

The thought of Luis Ramiro Beltrán shed light on basic communicational reflection from the worldwide South, developing at a time of conceptual and social pressure, and getting to be an elective to reexamine current scenarios. For this inquire about, Beltrán's term "level communication" is taken up once more, and based on it, the execution of a campaign of values is proposed, clearing out behind the criteria and goals of influence. A blended strategy with expressive scope is utilized here, studies and bibliographic investigation are utilized, the previous measuring the objective of incorporation and democratization within the campaign proposed from the hypothesizes gotten from the related bibliography.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aviación Civil Ecuador. (18 de 11 de 2021). Ais DGAC. Obtenido de Ais DGAC: http://www.ais.aviacioncivil.gob.ec/ifis3/aip/ENR%201.10

Beltrán, L. R. (1981). Adiós a Aristóteles: la comunicación "horizontal". Comunicación y Sociedad No. 6, 5-35.

Beltrán, L. R. (2000). Investigación sobre Comunicación en América Latina. Plural, 113-115.

Beltrán, L. R. (2005). La comunicación para el desarrollo en Latinoamérica: un recuento de medio siglo. III Congreso Panamericano de la Comunicación (págs. 53-76). Buenos Aires: Anagramas.

Beltrán, L. R. (2007). Temas y objetivos de investigación en la comunicación de ayer. Chasqui N. 100, 4-8.

Braun, J. (1989). Entrevista a Luis Ramiro Beltrán Pionero de la comunicación. Chasqui Revista Latinoamericana de Comunicación, 38-42.

Capriotti, P. (1998). La comunicación interna. Reporte C&D Capacitación y Desarrollo, 13, http://www.bidireccional.net/Blog/Comunicacion_Interna.pdf.

Contreras, A. (2014). Sentipensamientos. De la comunicación-desarrollo a la comunicación para el vivir bien. Quito: Universidad Andina Simón Bolívar.

Elías, N. (1989). El proceso civilizatorio. México: Fondo de Cultura Económica.

Fuerza Aérea Ecuatoriana. (2017). Actualización del Plan de Gestión de la Fuerza Aérea, Centenario, 2017-2021. Quito: Fuerza Aérea Ecuatoriana, Dirección de Planificación y Gestión Estratégica.

Garzón, A. (2017). Águila Andina: Identificación de amenazas a su desarrollo y reproducción en Tandayapa, Noroccidente del Ecuador. Quito: Repositorio Tesis PUCE.

Gumucio, A. (2009). Luis Ramiro Beltrán: Semblanza de un comunicador vanguardista. Chasqui Revista Latinoamerica de Comunicación, 14-19.

Hartman, R. (1964). Razón y razones del valor: la Axiología de la Escuela de Oxford. Dianoia Vol. 10, No. 10, 63-92.

Levinas, E. (1978). De otro modo que ser o más allá de la esencia. Salamanca: Sígueme Editores.

Mignolo, W. (2010). Desobediencia epistémica: retórica de la modernidad, lógica de la colonialidad y gramática de la descolonialidad. Buenos Aires: Ediciones del Signo.

Negri, T., & Hardt, M. (2002). La multitud contra el Imperio. Debates, 159-166.

Orozco, H. D. (2005). Axiología, ética y valores. Avances en enfermería Vol. 23 No. 2, 76-81.

Pasquali, A. (1977). Comunicación y cultura de masas. Caracas: Monte Ávila.

Seijo, C. (2009). Los valores desde las principales teorías axiológicas: Cualidades apriorísticas e independientes de las cosas y los actos humanos. Clío América, 152-164.

Sierra, F. (2002). Guerra informacional y sociedad-red. La potencia inmaterial de los ejércitos. Signo y Pensamiento, 32-41.

Torrico, E. (2009). Luis Ramiro Beltrán: Por una "Comunicología de Liberación". Chasqui. Revista Latinoamericana de Comunicación, núm. 105, 8-13.

Torrico, E. (2010). La Comunicología de Liberación, otra fuente para el pensamiento decolonial. Una aproximación a las ideas de Luis Ramiro Beltrán. Quórum Académico Vol. 7, No. 1, 65-77.

Torrico, E. (2018). La comunicación decolonial, perspectiva in/surgente. Revista Latinoamericana de Ciencias de la Comunicación, 72-81.

Torrico, E. (2018). Pilares teóricos latinoamericanos para la decolonización comunicacional. Otros Logos, Revista de Estudios Críticos, 62-84.

Torrico, E. (2019). La comunicación desde los enfoques latinoamericanos. Comunicación Número 41, 11-21.

Torrico, E. (11 de 11 de 2021). Universidade Metodista de Sao Paulo. Obtenido de portal.metodista.br: https://bit.ly/3qtyQFz

Published

2022-12-01 — Updated on 2022-12-02

Versions

How to Cite

Guerrero Maruri, F. (2022). La comunicación horizontal en la creación de una campaña de valores: La comunicación horizontal en la creación de una campaña de valores. Tsafiqui, 12(3). https://doi.org/10.29019/tsafiqui.v12i19.1105 (Original work published December 1, 2022)